Viihdefoorumi: Sekalaista hömppää: Kaljasta hyötyä luustolle ja osteoporoosille

kuopassa kirjoittaa


Nähtävästi erityisesti vaalean öölin juominen auttaa vahvistamaan luustoa ja se voi myös hidastaa osteoporoosin muodostumista. Tuoreen tutkimuksen mukaan juoma sisältää sellaisia kemiallisia komponentteja, jotka suojaavat luustoa muuttumista hauraiksi. Vaikuttava osa kaljassa on silikooni. Sen tiedetään hidastavan luiden rakenteiden haurastumista ja samaan aikaan se nopeuttaa uuden luuaineksen muodostumista. Journal of the Science of Food and Agriculture -lehdessä julkaistu tutkimus väittää kaljasta olevan erityistä hyötyä osteoporoosista eniten kärsivälle sukupuolelle, eli naisille. Tumma olut, jonka valmistusprosessissa juomaa kuumennetaan enemmän kuin vaaleiden oluiden kohdalla, osa silikonista tuhoutuu. Mitä enemmän humalaa kaljassa on käytetty, sitä enemmän silikonia siinä on. Osteoporoosia on pidetty länsimaissa eräänlaisena hiljaisena epidemiana, joka ruttoaa nimenomaan 21. vuosisadan kansalaisia.

Allekirjoitus: Kysyttävää tämän foorumin toiminnoista? Kaipaatko apua? Ei hätää. Ällös huoli. Palstan ylläpito neuvoo ja avittaa sähköpostitse. Laita viestiä osoitteeseen info@viihdeuutinen.net.

Vastauksesi

  • Unohditko salasanan?
  • Vain yhteisön jäseneksi liittyneet henkilöt voivat lähettää foorumille ja Viihdeuutinen.net-sivustolle viestejä. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen kuin lähetät viestin, tai rekisteröi itsellesi ensin käyttäjätunnus.

Keskustelupalstan konehuoneessa murisee miniBB™ © 2001–2008